Winkelmandje (0)
Sluiten

100€ left to unlock free shipping

0.00 € — VERDER

Please select a size first

Omschrijving

Details

View product page →

HOE HET ALLEMAAL BEGON

L'histoire Bellerose L'histoire Bellerose
L'histoire Bellerose

Bellerose werd in 1989 opgericht door Patrick Van Heurck, die op dat moment al heel wat ervaring had in de wereld van de mannenmode. Hij was enorm gefascineerd door de rijke geschiedenis en het vakmanschap achter de kledingstukken waar hij zo van hield en als reiziger, avonturier én fan van 'all things American', trok hij geregeld naar de Verenigde Staten. Het was op één van die reizen dat hij op Long Island, in de buurt van New York, het dorp Bellerose ontdekte. En die naam leek hem onmiddellijk perfect voor wat hij al langer in gedachten had: zijn eigen kledingmerk.

VAN 1989 TOT VANDAAG

1989

1989

Geboorte van het merk, in de vorm van een lijn klassieke mannenhemden.

1990

1990

Opening van de eerste winkel, vlak bij de Belgische kust.

1998

1998

Lancering van de damescollectie, ontworpen door Laetitia Van Gindertael.

1998

2002

Lancering van de kindercollectie.

1998

2003

Opening van de eerste flagship store in Brussel, België.

1998

2007

Opening van de eerste winkel in Parijs, Frankrijk.

1998

2015

Bellerose gaat online, met een eigen e-store en social media platformen.

1998

2016

Opening van een reeks nieuwe winkels in Frankrijk (Parijs & Lille).

WAAR WE VOOR STAAN

1

VAKMANSCHAP

Elk kledingstuk wordt hier in België ontworpen. We zijn controlefreaks (of toch een klein beetje!), maar weten tegelijkertijd dat zelfs het beste idee waardeloos is als het niet goed wordt uitgevoerd. Daarom gaan we steeds wereldwijd op zoek naar premium stoffen én de beste fabrikanten.

2

COMFORTABELE KWALITEIT

Onze kleding is bedoeld om comfortabel én draagbaar te zijn op elke dag van de week, zonder ooit aan stijl in te boeten. Onze voorkeur gaat uit naar natuurlijke stoffen, maar als het nodig is, kijken we ook verder.

3

BELEVING

We willen dat de Bellerose-beleving telkens opnieuw uniek én onvergetelijk is. Onze teams in de winkels, de visual merchandising, de verpakkingen, etalages, onze merkgeur, de gratis reparaties en al het andere dat je met ons merk associeert, hebben altijd die beleving als focus.

4

DETAILS

Het zit hem in de details! Of het nu gaat om het ontwerp, de afwerking van onze kledingstukken of het interieur van onze winkels, de details zijn altijd essentieel voor ons. Hetzelfde geldt voor onze online publicaties: we doen er alles aan om onze nieuwsbrieven, fotoshoots en alle andere zaken helemaal perfect te krijgen.

5

HUMOR

Een zeker gevoel voor surrealisme maakt gewoon deel uit van ons Belgisch DNA. Leven in een klein landje, omringd door veel grotere buren, verandert echt je perspectief. We proberen onszelf dus nooit té serieus te nemen en houden een open geest, bij alles wat we doen!

6

TEGENPOLEN

Wij mixen en matchen met plezier verschillende stoffen, vrouwelijke en mannelijke stijlen, oversized en slim fits en preppy jaren '90 vibes met retro chic. Je weet het waarschijnlijk al: wij spelen graag met tegenpolen. Want, zoals Paula Abdul al zong, “opposites attract!”.

7

FAMILIE

Of je nu bij ons werkt, je hele garderobe bij ons koopt of toevallig in één van onze winkels terechtkomt op een doordeweekse dag; vanaf dat moment maak je sowieso deel uit van de uitgebreide Bellerose-familie. En dat is al zo sinds 1989.