Bellerose werd in 1989 opgericht door Patrick Van Heurck, die op dat moment
al heel wat ervaring had in de wereld van de mannenmode. Hij was enorm gefascineerd door de
rijke geschiedenis en het vakmanschap achter de kledingstukken waar hij zo van hield en als
reiziger, avonturier én fan van 'all things American', trok hij geregeld naar de Verenigde
Staten. Het was op één van die reizen dat hij op Long Island, in de buurt van New York, het dorp
Bellerose ontdekte. En die naam leek hem onmiddellijk perfect voor wat hij al langer in
gedachten had: zijn eigen kledingmerk.
VAN 1989 TOT VANDAAG
1989
Geboorte van het merk, in de vorm van een lijn klassieke mannenhemden.
1990
Opening van de eerste winkel, vlak bij de Belgische kust.
1998
Lancering van de damescollectie, ontworpen door Laetitia Van Gindertael.
2002
Lancering van de kindercollectie.
2003
Opening van de eerste flagship store in Brussel, België.
2007
Opening van de eerste winkel in Parijs, Frankrijk.
2015
Bellerose gaat online, met een eigen e-store en social media platformen.
2016
Opening van een reeks nieuwe winkels in Frankrijk (Parijs & Lille).
WAAR WE VOOR STAAN
1
VAKMANSCHAP
Elk kledingstuk wordt hier in België ontworpen. We zijn controlefreaks (of toch een klein
beetje!), maar weten tegelijkertijd dat zelfs het beste idee waardeloos is als het niet goed wordt
uitgevoerd. Daarom gaan we steeds wereldwijd op zoek naar premium stoffen én de beste fabrikanten.
2
COMFORTABELE KWALITEIT
Onze kleding is bedoeld om comfortabel én draagbaar te zijn op elke dag van de week, zonder
ooit aan stijl in te boeten. Onze voorkeur gaat uit naar natuurlijke stoffen, maar als het nodig is,
kijken we ook verder.
3
BELEVING
We willen dat de Bellerose-beleving telkens opnieuw uniek én onvergetelijk is. Onze teams in
de winkels, de visual merchandising, de verpakkingen, etalages, onze merkgeur, de gratis reparaties en
al het andere dat je met ons merk associeert, hebben altijd die beleving als focus.
4
DETAILS
Het zit hem in de details! Of het nu gaat om het ontwerp, de afwerking van onze
kledingstukken of het interieur van onze winkels, de details zijn altijd essentieel voor ons. Hetzelfde
geldt voor onze online publicaties: we doen er alles aan om onze nieuwsbrieven, fotoshoots en alle
andere zaken helemaal perfect te krijgen.
5
HUMOR
Een zeker gevoel voor surrealisme maakt gewoon deel uit van ons Belgisch DNA. Leven in een
klein landje, omringd door veel grotere buren, verandert echt je perspectief. We proberen onszelf dus
nooit té serieus te nemen en houden een open geest, bij alles wat we doen!
6
TEGENPOLEN
Wij mixen en matchen met plezier verschillende stoffen, vrouwelijke en mannelijke stijlen,
oversized en slim fits en preppy jaren '90 vibes met retro chic. Je weet het waarschijnlijk al: wij
spelen graag met tegenpolen. Want, zoals Paula Abdul al zong, “opposites attract!”.
7
FAMILIE
Of je nu bij ons werkt, je hele garderobe bij ons koopt of toevallig in één van onze winkels
terechtkomt op een doordeweekse dag; vanaf dat moment maak je sowieso deel uit van de uitgebreide
Bellerose-familie. En dat is al zo sinds 1989.